: منوي اصلي :
: درباره خودم :
: لوگوي وبلاگ :
: لوگوي دوستان من :
حجاب از دیدگاه قرآن و عهد عتیق
در دستان آفرینش عهد عتیق در کتاب تورات تکه ای از بی حجابی به چشم میآید! بدین گونه که حضرت آدم و حوا هنگامی که در بهشت بوده اند، برهنه بوده و از این حالت خجلت هم نداشته اند. و این صریح کلام تورات است: «آدم و زنش (حوا) هر دو برهنه بودند و خجلت نداشتند!» (1)
و حال آنکه در قرآن حجاب به عنوان یک وظیه زن شناخته شده و در داستان حضرت آدم و حوا هیچ گونه بی حجابی به چشم دیده نمیشود! لذا در قرآن کریم پس از آنکه آن دو حضرت از آن درخت ممنوعه استفاده نمودند. که خود یک ترک اولی بود! لباس بهشتی از تن آنان ریخت و بدن آنان نمایان شد. «...فبدت لهما سؤآتهما....» (2) یعنی«پس از آنکه شرمگاهشان نمایان شدند...»
حضرت آدم و حوا از این وضع بی حجابی خجالت کشیدند و در سدد چاره جویی برآمدند! از این رو، از برگهای درختان پوشش برای خودشان تهیه دیدند!قرآن میفرماید:« یخصفان علیهما من ورق الجنة...»(3) «شروع کردند از برگهای درختان باغ بهشت برای خود پوشش و حجاب به جسباندن برگها بدن و شرمگاهان شان...» شاید پس از همین عمل آن دو پدر بزرگ و مادر بزرگ ما انسان ها بوده است که خداوندبرای آنان لباس سفارش کرده است از پوست حیوانات و این عمل در ظاهر لباس ظاهری و پوشش است و لی در واقع لباس تقوی است که مرد و زن را از حجوم دیگران باز میدارد و آن برای مردان و زنان یک فرهنگ خوب و عالی شناخته شده است .
حجاب یک فرهنگ است نه یک اجبار و این حجاب اختصاص به زنان ندارد که غربی ها زنان را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده اند. و از این طریق از زنان مسلمانان سوی استفاده میکنند. نتنها از زنان مسلمان بلکه از کل زنان و زنهای کشورهای غربی خود امنیت کامل ندارند چون که در کتاب عهدید عتیق و تورات از بی حجابی تبلیغ شده است و لذا به صراحت آیه ذیل معلوم میشود که آن دو حضرت کاملاً تقوی الهی را که حجاب یکی از آن است مراعات میکرده اند!
آن جا که میفرماید: «یا بنی آدم قد انزلنا علیکم لباساً یُواری سؤآتکم و ریشاً و لباس التقوی ذلک من آیات الله لعلهم یذکرون» (4) «ای فرزندان آدم! همانا بر شما جامهای فرو فرستادیم که شرمگاه شما را بپوشاند و هم زیبایی و زیور تان باشد و جامه پرهیزگاری این بهتر است! این (حجاب)از نشانهها و آیات خداوند است. باشد که (بندگان من اعم از زن و مرد) پندگیرند»
قرآن کریم در جای دیگر، از دواج را که یکی از راههای پیش گیری فحشا و منکر است و حجاب را تأمین میکند. آن را به عنوان لباس تقوی مردم و زن که تعهد و پایبند ازدواج مرد وزن در زندگی است و آن در سنت اسلامی به عنوان و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)معرفی شده است. دانسته است: «احل لکم لیلة الصیام الرفث الی نسائکم هن لباس لکم و انتم لباس لهن...»(5) «در شب که روز آن روزه دارید آمیزش با زنانتان برای شما حلال است، زیرا که آنان برای شما و شما برای آنان (بهترین) پوشش هستید!»
------------------------------------------------------
پانویشتها:
(1) عهد عتیق ، پیدایش2: 25.
(2) قرآن سروه طه/121.
(3) طه/121.
(4) اعراف/26.
(5) بقره/187.
نوشته شده توسط : مهدی محمدی